Prodej nemovitostí v okrese Břeclav v roce 2020

V roce 2020 jsem na Břeclavsku prodal 20 nemovitostí. I přesto, že se nejednalo ve všech směrech o jednoduchý rok, se mi z tohoto množství podařilo prodat              11 nemovitostí za vyšší cenu, než na jaké jsme se s majiteli dohodli.

2.450.500,- Kč

 

Celková částka, o kterou se hodnota těchto 11 nemovitostí navýšila, činila 2.450.500,- Kč. Průměrně se tedy hodnota každé nemovitosti navýšila přibližně o 222.700,- Kč. 

 

A co z této částky připadlo majitelům? Celých 95% z navýšení! Realitní kancelář si z navýšené částky ponechala pouze 5%.

Jak je možné i v dnešní době, kdy jsou ceny nemovitostí historicky nejvyšší, získat pro majitele ještě zajímavější ceny?

Základem úspěchu je dokonalá příprava nemovitosti na prodej. Ta obnáší zejména úklid nemovitosti, odstranění (uschování) osobních věcí majitele, vymalování, opravu drobných nedostatků (podlahové lišty, dveře, spáry u obkladů, apod.) a také tzv. homestaging, který spočívá ve vybavení nemovitosti vhodným nábytkem a doplňky, které celou nemovitost „odosobní“ a ukáží interiér vaší nemovitosti tak, aby případní zájemci měli možnost vidět, jaký prostor se jim nabízí, a aby si byli schopni během krátké návštěvy představit, jak by v těchto prostorech mohli žít právě oni.

Jak vypadá nemovitost před a po homestagingu vidíte na těchto obrázcích.

Nemovitost v původním stavu (před HOMESTAGINGEM).          Stejná nemovitost po HOMESTAGINGU.

Kdybyste hledali nemovitost ke koupi, na inzerát s jakou úvodní fotografií pravděpodobně kliknete dříve? 

Celková příprava nemovitosti před prodejem nemá za úkol skrýt případné nedostatky a sama o sobě hodnotu nemovitosti nezvýší, ale v kombinaci s kvalitní fotoprezentací a videoprohlídkou nemovitosti, kterou pro své klienty také natáčím, udělá z vaší nemovitosti vybroušený diamant, který bude v inzerci nepřehlédnutelný a zajistí tak více potenciálních zájemců o prohlídku. A více zájemců = větší pravděpodobnost prodeje za vyšší cenu. 

Dalším krokem pro úspěšný prodej za vyšší cenu je realizace samotných prohlídek. Pokud to situace umožňuje, pořádám tzv. OPEN HOUSE – den otevřených dveří. Je to způsob prodeje, kdy se prodávaná nemovitost nachystá do stejného stavu, jako na fotografiích a videu a během jednoho dne (většinou v rozmezí 2-3 hodin) je volně přístupná pro potenciální zájemce. Pro prodávajícího má tento způsob prodeje 2 velké výhody.

  1. Nemovitost se nachystá pouze jednou a prodávající není omezován tak, jako když se prohlídka realizuje s každým zájemcem zvlášť.
  2. Tím, že se potenciální zájemci na dni otevřených dveří potkávají, tak se utvrzují v tom, že se jedná o dobrou nabídku a může je to motivovat k podání vyšší nabídky (což se právě v praxi velmi často děje). 

Během dne otevřených dveří jsou zájemci seznámeni s dalším postupem, který spočívá v možnosti podat závaznou nabídku ke koupi. V této nabídce mohou zájemci sdělit částku, kterou za nemovitost nabízí (může být stejná, nižší i vyšší než nabídková cena) a také sdělí způsob financování (úvěrem, z vlastních zdrojů, prodejem jiné nemovitosti,…). Podat nabídku lze pouze elektronicky na stránkách RE/MAX, většinou do 3-4 dní po dni otevřených dveří. 

Systém RE/MAX navíc neumožní otevřít přijaté nabídky ke koupi dříve, než možnost jejich podání skončí, takže je opravdu férový pro všechny zájemce.

Nabídky, které přijdou, předkládám majiteli a ten si na základě svých priorit vybere zájemce, se kterým chce dále v prodeji pokračovat. Může to být (a většinou také bývá) zájemce, který nabízí nejvyšší částku, ale také to může být zájemce, který sice nabízí méně, ale má hotovost a majiteli tak odpadá čekání na peníze z úvěru. Rozhodnutí je zkrátka na majiteli.

Líbil by se vám podobný postup při prodeji Vaší nemovitosti? Zavolejte mi. Rád se s vámi potkám a pomohu Vám získat za Vaši nemovitost až o 222.700,- Kč více.