Homestaging – Váš trumf při prodeji nemovitosti

Homestaging – Váš trumf při prodeji nemovitosti

Pokud jste někdy na internetu hledali nemovitost ke koupi, mohlo se Vám stát, že jste rozklikli také inzerát, který nesplňoval Vaše kritéria, ale nemovitost Vás zaujala jen tím, jak byla prezentována. Prostě jste si řekli: „Wow, tohle vypadá parádně. To chci vidět“ A je velmi pravděpodobné, že za takovým rozkliknutím stál homestaging.

Co to je homestaging? Zjednodušeně řečeno, je to příprava nemovitosti k prodeji či pronájmu a její profesionální prezentaci na trhu. Jeho cílem je zvýšení atraktivity prodávané nemovitosti a oslovení co nejširšího okruhu potenciálních zájemců. V praxi to znamená především uspořádání nábytku, barevné sladění prostoru vhodnými doplňky, nastavení osvětlení, odstranění všech negativních elementů, které které by potenciálnímu zájemci ztěžovaly představu, že by právě tady mohl bydlet (např. osobní věci prodávajícího, rodinné fotografie, apod).

Že jste o něm ještě neslyšeli? Vidíte, a to už existuje téměř 50 let. Vznikl v 70. letech 20.století v USA a v ČR jste se s ním mohli setkat nejdříve v roce 2010. Je to tedy trend, který je u nás stále poměrně nový, ale ve světě funguje již řadu let.

Pro představu zde uvádím 2 fotografie stejného pokoje jednoho brněnského bytu, který jsem prodal v roce 2019. PŘED a PO homestagingu. Na který inzerát byste se podívali raději?  

Konkrétně u tohoto bytu se na prohlídkách sešlo 24 potenciálních zájemců, ze kterého jsme společně s majiteli vybrali jednoho, který za byt nabídnul o více než 300.000,- Kč více. A není pochyb o tom, že obrovský podíl na tomto výsledku měla prezentace nemovitosti v čele s homestagingem.

Homestaging nemá za cíl skrýt případné nedostatky prodávané nemovitosti. Chce ji představit v tom nejlepším světle, ukázat možnosti, které daný prostor nabízí a získat pro prodávajícího konkurenční výhodu oproti jiným nabídkám v inzerci. Protože více kliknutí na inzerát znamená více potenciálních zájemců o koupi. A při správně zvolené prodejní strategii to také může znamenat více peněz pro prodávajícího. 

Společně se svým týmem chystáme homestaging u většiny prodávaných nemovitostí od roku 2017. Máme s ním tedy mnoho zkušeností a především skvělé výsledky. Pokud se o výhodách homestagingu při prodeji nemovitosti chcete přesvědčit, neváhejte se na mě obrátit.